Hidžama je vid poslaničkog liječenja odstranjivanjem nečiste krvi iz organizma na specifičan način. U Poslanikovom sunnetu navode se brojne predaje koje aludiraju na vrijednost i propise hidžame. Možemo ih svrstati u nekoliko narednih poglavlja:
Prvo: Allahovi meleki su oporučili Poslaniku hidžamu
Ibn Abbas prenosi da je Resulullah kazao: “Nisam prošao pored skupine meleka, u noći Isra,
a da mi nisu oporučili: ‘O Muhammede, prihvati se hidžame.’” Tirmizi,
(2053), Ibn Madže, (3542), Hakim, 4/209. Hakim i Zehebi ovu predaju
smatraju vjerodostojnom.
U drugom predanju stoji: “O Muhammede, naredi
svome ummetu da čine hidžamu.” Tirmizi, (2052), Ibn Madže, (3544),
Bezzar, 3/388 (El-kešf), sa ispravnim lancem prenosilaca. Ova predanja
ukazuju na milost meleka prema ovome ummetu, želeći mu svako dobro,
oporučujući mu hidžamu.
Drugo: Hidžama je najbolji lijek
Enes b. Malik prenosi od Poslanika “Najbolji
lijek kojim se možete liječiti je hidžama.” Muslim (1577), Tirmizi,
(1278), Ahmed, 3/174, Ibn Sad, 1/443.-444. U drugom hadisu stoji: “Ono
čime se liječite ako u njemu, uistinu, ima lijeka onda je u hidžami.”
Buhari, (5697), Muslim, (2205). Meðutim, neki učenjaci smatraju da se
ove predaje odnose na stanovnike Hidžaza i drugih toplih krajeva. U
hadisu koji prenosi Džabir Poslanik kaže: “Uistinu u hidžami ima lijeka.” Muslim, (2205), Ibn Hibban, 3/440, Ebu Jala, (2037), Hakim, 4/409, Bejheki, 3/387.
Treće: Hidžama u određenim vremenima ima posebne odlike i daje (posebno) efikasne rezultate
Ebu Hurejre kaže da je Allahov Poslanik rekao: “Ko učini hidžamu sedamnaestog, devetnaestog ili dvadeset prvog dana (lunarnog
mjeseca), bit će mu lijek od svake bolesti.” Ebu Davud, (3861),
Tirmizi, (2053), Ibn Madže, (3551) slično tome, Hakim, 4/210 sa
vjerodostojnim lancem prenosilaca. U drugoj predaji spominje se samo
sedamnaesti dan. Hakim, 4/210. Hakim i Zehebi su ga ocijenili
vjerodostojnim po Muslimovim kriterijima. Tako je Resulullah činio
hidžamu ovim danima. Tirmizi, (2051) i u Eš-šemailu, (313), Hakim,
4/210 sa ispravnim lancem prenosilaca. U jednom hadisu Poslanik
preporučuje činjenje hidžame ponedjeljkom, utorkom i četvrtkom. Ibn Madže, (3552, 3553) i Hakim, 4/409 sa dobrim lancem prenosilaca.
četvrto: Hidžama nije poželjna u odreðenim vremenima
Resulullah je zabranio činjenje hidžame srijedom, petkom, subotom i nedjeljom. Ibn Madže, (3552, 3553) i Hakim, 4/409 sa dobrim lancem prenosilaca. U drugoj predaji Resulullah kaže:
“Ko učini hidžamu srijedom ili subotom, pa ga pogodi šuga, neka ne
krivi, nikoga osim sebe.” Bezzar, 3/388 (El-kešf). Vidjeti, takoðer
Zadul-mead, 4/61.
Peto: Hidžamu čine žene kao i ljudi
Ummu Seleme, žena Allahovog Poslanika zatražila
je od njega dozvolu da sebi učini hidžamu, pa joj je dozvolio.
Muslim, (2206), Ebu Davud, (4105), Ibn Madže, (3545). Vidjeti komentar
imama Kurtubija na ovu predaju u El-mufhimu, 5/596. U drugoj verziji se navodi da je to bila Aiša, r.a., Hakim, 4/209.-210. Hakim i Zehebi su ovaj hadis ocijenili vjerodostojnim.
Šesto: Hidžama se može činiti na različitim dijelovima tijela
Prenosi se da je Resulullah činio hidžamu na glavi (općenito), na sredini glave,
sa obje strane vrata, ispod potiljka, na kuku i stopalu. Buhari (5700),
Ebu Davud (3559, 3860, 3861), Ibn Madže, (3546, 3548, 3550), Tirmizi,
(2051), Ibn Huzejme, (2658, 2659, 2660) sa vjerodostojnim lancima
prenosilaca. Tako je Allahov Poslanik svakome
ko bi se požalio na glavobolju kazao: “Učini hidžamu.” Ebu Davud,
(3858) sa dobrim lancem prenosilaca. U drugom hadisu Poslanik kaže: “Kada nastupe jake žege olakšajte sebi hidžamom, da ne bi nekome porastao krvni pritisak pa ga to ubilo.” Hakim, 4/212. Hakim i Zehebi su ovaj hadis ocijenili vjerodostojnim
No comments:
Post a Comment